Ustawienie ławek w szkole: nowoczesne rozwiązania
Szkolne ławki w klasach były ustawiane w dwóch lub trzech rzędach i właściwie nie zdarzało się, aby od tej reguły były jakieś odstępstwa. Gdy do szkół zaczęła wkraczać informatyka, pojawiły się ławki jednoosobowe, które bardziej przypominały biurka, na których wygodnie można było pracować z klawiaturą, myszką i zeszytem do notatek. Obecnie szkoły mają jeszcze więcej możliwości – dostępne są bowiem innowacyjne rozwiązania z mebli modułowych.
Praca grupowa
Niektóre przedmioty szkolne, takie jak np. nauka języka, często wymagają pracy grupowej. Tradycyjne ustawienie biurek nie sprawdza się w tym przypadku: uczniom trudno jest prowadzić ze sobą dialogi i odgrywać scenki. Niektórzy nauczyciele języków decydują się na ustawienie w swoich klasach ławek w kształt podkowy, co częściowo likwiduje problem, jednak nie jest rozwiązaniem idealnym. Dlatego coraz więcej szkół decyduje się na zamówienie niestandardowych mebli modułowych, które można ustawić np. w kształt fali, wzdłuż której uczniowie siedzą naprzeciwko siebie, lub z modułów stworzyć okrągły stół. W razie potrzeby, gdy nauczyciel chce przeprowadzić kartkówkę lub klasówkę, ławki można od siebie szybko i łatwo poodsuwać, aby utrudnić dzieciom ściąganie.
Zastosowanie mebli modułowych
Producent mebli szkolnych, który dostarcza meble nietypowe, chętnie doradzi danej placówce, na jaką serię mebli powinna się ona zdecydować, w zależności od prowadzonej działalności. Modułowe biurka sprawdzają się bowiem nie tylko w klasach, ale też na świetlicach, w bibliotekach i domach kultury, czyli tam, gdzie uczniowie chcą współpracować lub bawić się w grupie. Są idealne do placówek koedukacyjnych, w których wspólna praca dzieci jest kluczowa. Meble modułowe są chętnie zamawiane też do różnego rodzaju sal zabaw, gdzie ułatwiają obcym dzieciom nawiązanie rozmowy i zachęcają do kontaktu z resztą gości.
All comments