Jak urządzić przedszkole zgodnie z przepisami?
Wybieramy meble do przedszkola — o czym pamiętać?
Obowiązek odpowiedniego wyposażenia pomieszczeń przedszkolnych należy do dyrektora placówki oświatowej, co wynika z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 6 z 2003r. poz.69). Rozporządzenie to jasno określa, iż “Dyrektor zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w szkole lub placówce (…)” (§2) oraz „sprzęty, z których korzystają osoby pozostające pod opieką szkoły lub placówki, dostosowuje się do wymagań ergonomii” (§9, ust.2).
Dodatkowo z Rozporządzenia dowiadujemy się również, że „Szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty lub certyfikaty” (§9, ust.3). Jak się zatem okazuje, to właśnie z regulacji prawnych wynika, iż certyfikaty i atesty są konieczną kwestią, na którą powinniśmy zwracać uwagę, kompletując wyposażenie przedszkolne.
Jakie elementy wyposażenia w przedszkolu podlegają wymaganiom prawnym?
O tym, czy dany element wyposażenia może być wykorzystany w przedszkolu lub żłobku, zależy od tego, czy jest on tego, czy został on opatrzony niezbędnym certyfikatem lub atestem. Wszystkie meble do szkół i przedszkoli oferowane przez firmę REFAS posiadają niezbędne atesty, dlatego też są gwarancją bezpieczeństwa i wygody.
Atesty lub certyfikaty są niezbędne w przypadku:
- mebli
- wykładzin, paneli, dywanów itd.
- zabawek
- sprzętów sportowych
- sprzętu przedszkolnego
- wyposażenia placów zabaw
Atesty, certyfikaty i inne dokumenty kupujący nabywa w chwili zakupu. Poświadczają one, że dany produkt został wykonany zgodnie z obowiązującymi normami i można bez obaw z niego korzystać.
All comments